Фонемалардың айтылуы мен қабылдауы бұзылған сөйлеу Дамуында проблемалары бар балалар дыбыстық талдау мен синтезде қиындықтарға тап болады. Оларды әр түрлі дәрежеде білдіруге болады: жеке дыбыстардың ретін араластырудан бастап, сөздегі дыбыстардың санын, реттілігін немесе орнын анықтай алмауға дейін.
Сөзді дыбыстық талдауға үйрету сауаттылыққа дайындық кезеңінің негізгі міндеті болып табылады және мыналарды қамтиды: сөздегі дыбыстардың санын анықтау, дыбыстардың фонетикалық сипаттамасы (дауысты және дауыссыз дыбыстарды, дауысты және саңырау, қатты және жұмсақ дыбыстарды ажырата білу), сөздегі дыбыстың орнын анықтау.
Есте сақтау маңызды:
1. Дыбыс-біз естиміз және айтамыз.
2. Әріптерді жазамыз және оқимыз.
3. Дыбыстар дауысты және дауыссыз дыбыстар.
Мектеп жасына дейінгі және мектеп жасындағы балалармен қолдануға болатын дыбыстық талдау мен синтездің дамуына ықпал ететін ойындар: 1. "Жалғастыру" (бала сөзді алдыңғы сөздің аяқталатын дыбысына атайды) 2. "Сөздердің дыбыстық схемасы" 3. "Дыбысты ұстаңыз" (берілген дыбысты естігенде шапалақтайды) 4. "Қанша дыбыс жасырылды?"(аталған сөзден дыбыстарды ретімен айтады)