Баланың мектепте оқуға дайындық дәрежесін анықтайтын қасиеттердің ішінде сөйлеу дамуының маңызы зор. . Л. с. Выготскийдің пікірінше,"баланың интеллектуалды дамуы ғана емес, сонымен бірге оның мінезінің, эмоцияларының және жалпы жеке басының қалыптасуы сөйлеуге тікелей байланысты деп айтуға барлық нақты теориялық негіздер бар". Ауызша және жазбаша сөйлеу арқылы ол мектеп бағдарламасын меңгереді. Ал 6-7 жас-оның сөйлеудің өте белсенді даму кезеңі. Осы жасқа дейін балада сөйлеу жүйесінің келесі компоненттері қалыптасуы керек: дыбыстық айтылу, фонематикалық процестер, дыбыстық әріптік талдау мен сөз синтезіне дайындық, лексика, грамматика, үйлесімді сөйлеу.
Сөйлеуі жақсы дамыған балаға басқалармен сөйлесу оңай, ол өз ойларын, тілектерін анық білдіреді. Керісінше, баланың сөйлеуі оның адамдармен қарым-қатынасын қиындатады және оның мінезіне із қалдыруы мүмкін. Дыбыстардың дұрыс айтылуы әсіресе сауаттылықты меңгеру кезінде қажет, сөйлеу ақаулары Дисграфия мен дислексияның (оқу мен жазудың бұзылуы) себептерінің бірі болып табылады. Қалыптасқан фонемалық процестерде бір немесе бірнеше дыбыстардың дұрыс айтылмауы, әдетте, мектеп бағдарламасын игеруге теріс әсер етпейді, алайда сіз "лодка" орнына "водка"деп айтқан кезде баланың қандай ыңғайсыздық, ұят, ұят, реніш сезінетінін елестетесіз...
Сонымен, баланың мектепке дайындығын анықтайтын негізгі критерийлер: Сөйлеудің дыбыстық жағы, фонематикалық қабылдау ,дыбыстық әріптік талдау мен синтезге дайындық, сөздік (қалыпты дамып келе жатқан баланың сөздік қоры) 5000-нан 7000 сөзге дейін), сөйлеудің грамматикалық құрылымы, үйлесімді сөйлеу, ұсақ моториканың дамуы.
Егер сіздің балаңызда проблемалар байқалса, онда сіз оларды қалыптастыруға немесе түзетуге кідіріссіз кірісуіңіз керек.